Kitesurfing Wietnam - Kursy kitesurfingu

Zimą ucz się z nami kitesurfingu w Wietnamie! Wpadaj do lokalnej szkółki Phan Rang Kite Center gdzie prowadzimy szkolenia w terminach:
grudzień 2024 – styczeń – luty oraz marzec 2025
Zapraszamy

KontaktWhatsApp

Polscy instruktorzy kitesurfingu
grudzień 2024 – marzec 2025

Zajmujemy się prowadzeniem profesjonalnych kursów kitesurfingu IKO w wiosce My Hoa obok Phan Rang w południowym Wietnamie. Jesteśmy profesjonalnymi instruktorami. Szkolimy od listopada do marca. Zajmujemy się organizowaniem wyjazdów kitesurfingowych do Wietnamu, Sycylii i Egiptu. Pomożemy ze zorganizowaniem noclegu, zorganizowaniem pojazdu i zaproponujemy najlepsze atrakcje w okolicy.

kitesurfing wietnam obozy i szkolenia kitesurfingowe

Podróż do wietnamu

Polscy_Instruktorzy kitesurfingu_IKO_w_Wietnamie

Najlepsze destynacje

Kitesurfing w Wietnamie to super opcja na zimę! Sezon od grudnia do marca!

Wiatr wieje w Wietnamie praktycznie cały rok, a w szczególności zimą. Północnowschodni kierunek włącza się w połowie października by wiać przez kolejne 5-6 miesięcy. Przed naszym przyjazdem zimą 2022 na kajta do Wietnamu poszukiwaliśmy miejsca, które zapewni najlepsze warunki nie tylko do pływania, ale też do bezpiecznej nauki dla naszych kursantów. Po zebraniu informacji, jednogłośnie wybraliśmy lagunę My Hoa. Decyzja ta, w późniejszym czasie, okazała się strzałem w dziesiątkę.
Mniej znany od legendarnego Mui Ne, lecz z pewnością warty uwagi. Sława My Hoa dopiero rośnie, co czyni te miejsce dzikim kulturowo, bardziej prawdziwym i lokalnym miejscem. Znajdująca się w odległości około 20km od Phan Rang wioska to z pewnością ciekawy pomysł na spędzenie zimowych wakacji na tropikach.

Polski instruktor w Wietnamie Wojciech Stopa
plaża w wietnamie
Polscy instruktorzy w Wietnamie
Polska Szkola kitesurfingu w Wietnamie

podróż

Poniżej przedstawiamy jak z naszej perspektywy wyglądał przyjazd do wietnamu.

Bilet lotniczy do Sajgonu, wniosek o e-wizę, rezerwacja noclegu i przygodę czas zacząć. Kierunek Azja, obraliśmy azymut na Wietnam, czyli tam gdzie podobno mocno wieje. Słyszeliśmy, że kitesurfing wietnam to podobno dobry wybór!
Po przylocie do Ho Chi Minh spędziliśmy noc w „stolicy” południowego Wietnamu by po odpoczynku dotrzeć do finalnej destynacji – My Hoa. Kolejnego dnia rano wsiedliśmy do autobusu, który zabrał nas w 7-godzinną, bezpośrednią podróż do Phan Rang, skąd trzeba liczyć dodatkowe 30 minut taksówką by dotrzeć na miejsce.
Miało wiać i rzeczywiście wiało! Poranek w My Hoa przywitał nas 20 węzłami, przyjemną, morską bryzą, ciepłym powietrzem oraz niebem częściowo przykrytym chmurami, przez które przebijały się promyki słońca. Przygotowaliśmy latawce 9 oraz 12m. Trafiliśmy na czas odpływu więc pierwszą sesję rozpoczęliśmy od spaceru po płytkiej lagunie. Po około 8 minutach marszu znaleźliśmy się na otwartym morzu. Mieliśmy kozacką sesyjkę, która skończyła się powrotem na desce aż do samej plaży, gdzie rozkładaliśmy latawce. Pod koniec dnia laguna napełniła się wodą.
Jest listopad, od kilku tygodni mamy widok na lagunę i testujemy lokalne warunki, gdzie będziemy pływać i uczyć kitesurfingu przez nadchodzący sezon zimowy.

My Hoa, Phang Rang

My Hoa to silny wiatr, płaska woda i fale. To raj zarówno dla miłośników Wave, Big Air, Wing oraz Freestyle, jak i windsurferów.

My Hoa to unikatowe miejsce do uprawiania kitesurfingu gdzie góry majestatycznie spotykają się z morzem, fale łączą się z płaską wodą płytkiej laguny, a warunki wiatrowe rozpieszczają lokalnych riderów. Północnowschodni, silny wiatr o mocy <20-30knt wieje tu prawie codziennie wzdłuż brzegu zapewniając idealne warunki do szkolenia i pływania. Masa wolnej przestrzeni w lagunie oraz na otwartym morzu aż prosi się o eksplorację. Kitesurfer ma do wyboru pływanie na falach lub płaskiej powierzchni. W miejscu połączenia laguny
z morzem tworzy się miks płaskiej wody z małymi falkami – kickerami, idelanymi do wysokich lotów dla osób skaczących na lewym halsie. Im dalej w morze, tym większe fale i większe kickery.
W My Hoa znajdują się 4 szkółki kite, a główny sezon szkoleniowy trwa od listopada do marca.
W powietrzu unoszą się małe oraz średniej wielkości (5m-12m) latawce. Część riderów pływa na twintip’ach, inna na deskach typu wave oraz foil. Kilka razy na wodzie mignął też wing. Lokalne szkółki dodatkowo oferują zajęcia oraz wynajem sprzętu do windsufingu. Na akwenie wśród kitesurferów, sporadycznie można zauważyć kilka osób uprawiających żeglarstwo deskowe.
Długa na 5km i szeroka na 1km laguna, pojawia się i znika zgodnie z pływami, zależnymi m.in. od aktualnej fazy Księżyca. Wysokość pływu wyznacza harmonogram pracy szkółek. Większość riderów czeka na wyższy stan wody by pływać na lagunie. Jednak gdy warunki wiatrowe aż się proszą by iść pływać, a pływ jest zbyt niski, zdarzają się chętni na spacer
z latawcem w górze i sesję na otwartym morzu. Czasami kitesurfer na swojej drodze spotyka Wietnamczyka, który sprawdza swoje zdobycze w siatkach rozstawionych na płyciźnie. Laguna jest miejscem połowu krabów i ślimaków.

KiteSURFING Wietnam Projekt

Zapraszamy do oglądania Kanału YouTube Kite Therapy z naszych przygód z Wietnamu!

kitesurfing wietnam youtube

Phan rang kite center

Aktualnie współpracujemy z lokalną bazą Phan Rang Kite Center Kitesurfing Wietnam.
Będziemy przekazywać tu tajniki kiteboardingu aż do początku marca (do 5-03) 2025.

Zapraszamy Cię na wietnamską przygodę. Oferujemy indywidualne podejście, sprawdzony plan progressu z latawcem, pakiety zajęć oraz dużo zajawki do kite’a.
Dobierzemy dla Ciebie plan wyjazdu oraz pomożemy zorganizować od podszewki wszystko czego będziesz potrzebować na miejscu by cieszyć się swoimi wakacjami.

Wyjazdy do wietnamu

Masz pytania? – Pomożemy z organizacją!

Skorzystaj z naszego doświadczenia, pomożemy Ci zorganizować: bilety lotnicze, wizę, transfer z lotniska, nocleg oraz wynajem skutera i sprzęt do kitesurfingu. Zarezerwuj z nami swój kurs kite. Przekonaj się że Wietnam, nie tylko od strony kuchni, robi niesamowite wrażenie. Przyroda rozkochuje przyjezdnych, szczególnie tych podróżujących jednośladowcami. Żywa zieleń górzystych terenów na tle morza umila przejazd między nadbrzeżnymi miastami. O każdej porze dnia można tu znaleźć atrakcje – od podróży po małych wioskach, gdzie można zaobserwować proste życie Wietnamczyków, piękno Natury – po zwiedzanie wielkich zagospodarowanych miast, obfitujących w bogactwo kulturowe
i najlepsze dania kuchni wietnamskiej. Osoby poszukujące alternatyw sportowych znajdą
w okolicy surfing, snorkeling czy trekking po górskich trasach.

Exclusive Offer

Pro CAMP WIETNAM 2025

Zapraszam na profesjonalne szkolenia z wideo-analizą.

laguna My Hoa

My Hoa obok Phan Rang

Stosunkowo mniej znany spot od legendarnego Mui Ne, lecz z pewnością warty uwagi. Sława My Hoa dopiero rośnie, co czyni te miejsce dzikim kulturowo, bardziej prawdziwym i lokalnym miejscem. Znajdująca się w odległości około 20km od Phan Rang wioska to idealny sposób na zimowe wakacje na tropikach dla kitesurfera o każdym poziomie zaawansowania.

Osoby początkujące oraz średniozaawansowane znajdą tutaj łatwość w nauce dzięki płytkiej wodzie w lagunie. Z kolei zaawansowane osoby pokochają go za flat oraz wave i mocny wiatr, który wieje tu od grudnia do marca prawie codziennie ze średnią mocą 20-30knt. Spot to ogromna laguna z płytką wodą i wyjściem na otwarte morze z falami, które w szczycie sezonu potrafią mierzyć nawet 7m.

Można do niego dotrzeć podążając nadbrzeżną trasą z legendarnego spotu Mui Ne (k. Phan Thiet) w kierunku północnym jak do miejscowości Hoi An przez 150km. W My Hoa kitesurfer może cieszyć się nie tylko pływaniem na otwartym morzu na falach, ale też robieniem progressu na twin tipie na obszernej lagunie. Dodatkowo statystyki wiatrowe pokazują tu silniejszy wiatr niż w Mui Ne.

Szkoły kite w My Hoa

– Phan Rang Kite Center – gdzie bazujemy
– Vietnam Surf Camping
– Phi Kite School
– Sorrento

Temperatury zimą w południowym Wietnamie

Panuje tu typowy klimat tropikalny. My Hoa znajduje się w południowej części kraju, gdzie w odróżnieniu od północy Wietnamu, przez cały rok jest bardzo ciepło, a temperatury powietrza stale utrzymują się powyżej 20˚C. W okresie zimowym występuje tu pora sucha. Bywa gorąco, ale też słonecznie i sucho, wilgotność powietrza wynosi ok 50%. W grudniu mogą pojawić się jeszcze niewielkie opady deszczu, jednak temperatura nie powinna tu spaść poniżej 23˚C.

Mui Ne oraz inne miejsca idealne pod kitesurfing znajdują się w centrum oraz na południu Wietnamu.

Główne spoty w Wietnamie ciągnął się wzdłuż wschodniego wybrzeża, w centralnej
i południowej części kraju. Są to:
– Da Nang,
– La Gi,
– Ho Tram,
– Vung Tau.
Najbardziej wysunięty na północ, położony w centralnej części kraju jest Da Nang. Z kolei ulokowany najbardziej na południe, w odległości ok 100km od Sajgonu jest Vung. Plan na poznanie tych miejsc jest w naszym wietnamskim menu.

Oto dzika i wietrzna laguna w Wietnamie!

Wietnam posiada „ukrytą” perełkę, którą jest właśnie ta laguna.
Spot My Hoa to obszerna laguna znajdująca się w odległości 20 km od miejscowości Phan Rang. Po przylocie do Ho Chi Minh można się tu dostać autobusem, który jedzie tu 7h. to przy zakupie biletu polecam uważać i jasno wskazać cel na mapie, ponieważ Wietnamczycy mogą zrozumieć podobnie brzmiącą nazwę miejscowości Phan Thiet, znajdującej się nieco dalej bo aż 150km od My Hoa.

Kitesurfing w Wietnamie! Zimą ucz się z nami kitesurfingu w ciepełku!

W podróży do Wietnamu

W każdej porze dnia Wietnam potrafi zaskoczyć. W każdym miejscu spotkasz coś niesamowitego, coś co rzuca się w oczy zwykłemu człowiekowi z europy. Wypoczynek w tym kraju w naszej opini jest jednym z najlepszych. Azjaci są bardzo mili i serdeczni. Jest bardzo bezpiecznie. W okolicy gdzie jesteśmy oprócz kiteboardingu jest także wiele atrakcji do zwiedzania. Zwiedzanie Phan Rang jest niesamowitym przeżyciem. Sama jazda na drogach skuterem podnosi tętno. W Phan Rang można skosztować pysznej kuchni wietnamskiej. Jedzenie jest wszędzie. Foodstreet jest super tani i super dobry. Mamy wiele knajp w okolicy które możemy polecić. Pora sucha trwa od grudnia do kwietnia. W tym czasie tutaj jesteśmy i prowadzimy szkolenia i kursy kite. Od kwietnia do końca września przenosimy się do Europy na Sycylię gdzie również prowadzimy własną szkołę kitesurfingu.

Profesjonalne podejście do prowadzenia lekcji kitesurfingu

Naukę pływania na kite prowadzimy w wodzie w lagunie My Hoa na wschód od Phan Rang. Korzystamy z bazy Phang Rank Kite Center. Szkolimy według standardów IKO. Jesteśmy cetryfikowanymi instruktorami z ponad dziesięcio-letnim doświadczeniem. Dla kursantów mamy zestawy krótkofalówek (walkie talkie) dzięki którymi możemy efektywnie komunikować się w wodzie. Zwiększa to bezpieczeństwo i przyśpiesza czas nuki. Przez to mniej czasu tracimy na słabą komunikacje. Mamy profesjonalny sprzęt który spełnia wszystkie normy bezpieczeństwa w szkoleniu kitesurfingu. Znamy dobrze miejsca które wybieramy do treningów. Zapeniamy bezpieczeństwo a zarazem szybkie postępy w krótkim czasie dzięki doświadczeniu i technice szkolenia. Chcesz wziąć udział w kursie i w końcu nauczyć się kite’a? Idealnie trafiłeś!

Wypożyczanie sprzętu i korzystanie ze spotu w Wietnamie

Dla tych co posiadają już wystarczające umiejętności aby pływać pod wiatr i kartę IKO 3 oferyjemy wypożyczenia sprzętu kitesurfingowego w cenie 70$/dzień. W naszej ofercie latawce marki Core, North, Ozone i CrazyFly. Kite surferów którzy mają swój sprzęt i chcą korzystać z miejsca obowiązuje opłata 5$/dzień. Jest możliwość przechowywania sprzętu w bazie.

Kitesurfing w Wietnamie Spot – My Hoa obok Phan Rang

Bardziej niż Mui ne polecamy My Hoa. Silny wiatr, bardziej pewny, laguna, ciekawsze fale czyli idealnie miejsce do uprawiania tego wspaniałego sportu. Plaża jest bardzo długa i zależna od pływów. Jest to nr 1 spot w Wietnamie i top w Azji. Spot dla początkujących jak i bardziej zaawansowanych. Dzięki temu że jest laguna mamy płaską wodę. Lekcje są prowadzone w wodzie a nie na plaży jak w Mui ne. Wiatr jest w miarę równy i ma odpowiedną siłę. Pływanie z latawcem zjeżdzając fale jest super zabawą. Pogoda jest tutaj bardzo ciekawa. Jest bardzo ciepło i wieje. Na poczatku pory suchej zdażają się opady.

Co musisz wiedzieć zanim zanim przyjedziesz do Wietnamu?

Najważniejsze, musisz wyrobić wizę lub promesę wizową. Wiza może być wyrobiona online. Kosztuje 25 dolarów. Przed podróżą upewnij się, że masz ważny paszport. Weź dolary lub euro. Łatwiej wymienić je tutaj na dong wietnamski. Kartę z internetem kup na lotnisku, jest lepsza cena. Z lotniska w Ho Chi Minh pojedź busem do Phan Rang. Lotnisko również jest w Phan Thien. Jeżeli dasz znać wcześniej możemy pomóc zorganizować taksówkę z Phan Rang. Lepiej weź buty do wody a jeżeli jesteś zmarzluchem polecam piankę lub docieplacz. Jeżeli nie chce Ci się brać tutaj swojego sprzętu oferujemy wypożyczenie kompletu sprzętu. Mamy dla Ciebie deskę, latawce, bary, trapezy, buty do wody, kaski, kamizelki i wszystko co potrzebujesz.

Dlaczego właśnie My Hoa a nie Mui ne w Wietnamie?

Zajęcia prowadzimy w bazie Phan Rang Kitesurfing Center. Mamy najlepszą lokalizację w lagunie My Hoa. Jesteśmy również nr 1 pod względem jakości i pozytywnej atmosfery!

W wietnamie dominują dwa spoty: Mui Ne i My Hoa. Mui Ne to kurort nad morzem południowochińskim. Większość początkujących kitesurferów jak i tych zawawansowanych z Mui Ne przyjeżdza właśnie do nas! Laguna zapewnia łatwiejsze miejsce do nauki i płytką wodę. Klimat jest bajeczny. Jeżeli przyjedziesz tu raz napewno będziesz chciał przyjechać jeszcze raz. Oblicze miasta Phan Rang jest wspaniałe. Miasto oddalone jest jedynie 20km od My Hoa. Jest to miejsce które trzeba odwiedzić.

Co jeżeli jestem na północy wietnamu?

Najpierw musisz dojechać do Ho Chi Minh a później do Phan Rang City. Wietnam czeka na Ciebie! Ho Chi Minh City to miasto z którego można jchać w badzo wiele ciekawych miejsc np do Kambodży. Podróże są konfortowe ponieważ jeździ się tak zwanymy sleeping busami w których można przespać w konfrtowych warunkach długą drogę. Bilety są dość tanie. Z Mui ne można jechać sleeping busem lub pociągiem. My polecamy tą pierwszą opcję. Z dworca Phan Rang najlepiej dojechać do Nas taxówką. Masz pytania napisz, pomożemy!

Zwiedzianie pięknych plaż, miejsc i spotów kietsurfingowych w Wietnamie

Piękne widoki w podróży, ciekawe miasta, wycieczki, wypoczynek na plaży, piękna pogoda, ciepła woda w morzu, pyszne jedzenie, idealny wiatr, niesamowita natura i kultura to tylko część tego co zobaczysz w Wietnamie. O kuchni wietnamskiej krążą legendy. W całym kraju miasta są pełne życia i serdecznych ludzi. Statystyki wiatrowe są tutaj dużo lepsze niż w Mui Ne. Oprócz tego, że jest laguna która w zależności od pływów wypełnia się wodą wiatru jest zazwyczaj około 10 węzłów więcej. Klimat Azji a szczególnie Wietnamu warto zobaczyć i poczuć.

Wpadaj do lokalnej szkółki Phan Rang Kite Center gdzie prowadzimy szkolenia w terminach: Grudzień – Marzec 2025